ORTODONTİ

Dişler ve çenenin normal yapısı ve gelişimi, meydana gelen diş bozuklukları ve bu diş bozukluklarının tedavisi ile ilgilenen diş hekimliğinin en önemli dallarından birisidir. Ortodonti tedavisi dişlerin birbirleriyle ilişkilerini düzelterek daha iyi fonksiyonunu yerine getiren dişlere ve çene eklemine sahip olmanızı sağlar. Çapraşık dişlerin sağlığınız için düzeltilmesi ile ilgilenir.

Diş hekimleri olarak amacımız sizi en güzel ve en sağlıklı gülümsemeye kavuşturmaktır. Ortodonti tedavisi sizi daha güzel bir gülümsemeye kavuşturur.

Ortodonti tedavisi sadece estetik ihtiyaçlar düşünülerek gerçekleştirilmez. Ortodonti tedavisinde temel amaç ağız sağlığının, dişlerin fonksiyonlarının yerine getirilmesi ve kişinin yaşam kalitesine katkı sağlanmasıdır.

Ortodontik problemler nasıl ortaya çıkar?
Ortodontik problemlerin nedenleri genetik olabileceği gibi, sonradan da ortaya çıkabilmektedir. Bebeklik döneminde uzun süre emzik ve biberon kullanılması, parmak emme ve dudak ısırma gibi alışkanlıklar sonrada ortodontik bozukluklara neden olabilir.
Ortodonti Uzmanına ne zaman başvurmak gerekir?
Çene kemiklerine ait bozuklukların oldukça erken yaşta ortodonti tedavisi ile düzeltilmesi gerekir. Sadece dişlerin düzensizlik gösterdiği durumlarda ortodonti tedavisi için ilerleyen yaşlarda da mümkün olmaktadır. Yetişkin hastalarda her yaşta ortodonti uzmanına başvurabilir. Yaşın ilerlemesi ortodonti tedavisinin süresini uzatır. Genç hastalarda özellikle ergenlik döneminde yapılacak diş kontrolleri sorunun çözümü için büyük katkı sağlamaktadır.
Ortodonti Tedavisi için bir yaş sınırı var mıdır?
Sadece dişleri kapsayan bozuklukların (çapraşık dişlerin) düzeltilmesinde ortodonti tedavizi 7’den 70’e her yaşta uygulanabilir.  Dişler ve diş etleri sağlıklı olması ortodonti tedavisine başlamak için yeterlidir. Yaş arttıkça kemik esnekliğimiz azalacağı için ortodonti tedavisinin süresinin bir miktar arttığı düşünülmektedir. Bireyin kemik yapısında herhangi bir bozukluk varsa yaş önemli hale gelmektedir. Bu durumlarda ergenlik çağına kadar ortodonti tedavisi uygulanmalıdır. Çene gelişimleri tamamlandıktan sonra kemik gelişimine müdahale etmek mümkün değildir. Bu nedenle çene kemiklerini ilgilendiren ortodontik bozukluklar, ilerleyen yaşlarda ancak ameliyat ile düzeltilebilmektedir.
Ortodonti Tedavisi nasıl uygulanır?
Ortodontik tedavi uygulanma şekline göre sabit ve hareketli ortodonti tedavisi olarak ikiye ayrılmaktadır. Sabit Ortodonti Tedavisi Hastanın çıkartamayacağı sabit aparey kullanılan ortodonti tedavisi seçeneğidir. Sabit ortodonti tedavisinde dişler üzerine braketler yapıştırılır. Braketler oluklu metal ya da porselen şeklinde olabilir. Braket içerisinden bir tel geçirilir. 4-6 hafta aralıklarla bu tel diş hekimi tarafından değiştirilir. Hareketli Ortodonti Tedavisi Hareketli ortodonti tedavisi hastanın kendine takıp, çıkartabileceği apareylerin kullanıldığı ortodonti tedavisidir. Hareketli ortodonti tedavisi daha çok küçük yaş çocuklarda (6-12 yaş) uygulanır. Bazı durumlarda hem sabit hem hareketli ortodonti tedavisi şekli de uygulanabilmektedir.
Ortodonti Tedavisi ne kadar sürmektedir?
Ortodonti tedavisinin süresi pek çok değişkene bağlıdır. Ortodonti tedavisinde süreyi etkileyen en önemli faktörlerin başında ortodonti sorunun şiddeti gelmektedir. Diş hekimliğinde uygulanan diğer tedavilerle baktığımızda, ortodonti tedavisi uzun bir süreci kapsamaktadır. 6 aydan 3 yıla kadar farklı tedavi süreleri söz konusu olabilmektedir.
Ortodonti Tedavisi hangi faydaları sağlamaktadır?
Dişlerinizde çapraşıklık olması dişlerin temizlenmeleri zorlaştırır. Dişlerin temizlenememesi çürük ve diş eti hastalığı oluşumu riskini artar. Ortodonti tedavisi bu riski ortadan kaldırmaktadır. Çapraşık alt ve üst dişler kapanış esnasında çenenin birbiriyle kenetlenmesini engeller. Bazı dişler diğerlerine göre daha önce temas eder ve çok daha fazla kuvvete maruz kalır. Dişlere ve çene ekleminde bu fazla kuvvetten dolayı bazı problemler görülebilir. Ortodonti tedavisi ile bu problemlerin önlenebilir. Ortodonti tedavisinin en önemli faydalarından biri de sizi en güzel ve en sağlıklı gülümsemeye kavuşturmaktır. Ortodonti tedavisi sizi daha güzel bir gülümsemeye kavuşturur.
Ortodonti Tedavisinde nelere dikkat etmem gerekiyor?
Ortodonti tedavisine başlanmadan önce ağızdaki tüm çürükler ve diş eti hastalıkları tedavi edilmelidir. Ortodonti tedavisi uygulanırken sakız, asitli içecekler, sert gıdalar dişlerin üzerine yerleştirilen apareylere zarar verebilmektedir. Tedavi sürecinde bu türde yer alan gıdalardan uzak durmak en sağlıklısı olacaktır. Tedavi sürecinin ikinci önemli konusu randevuların aksatılmaması tedaviye harfiyen uyulmasıdır. Ortodonti tedavisi diş hekimi tarından yakın takip edilmesi gereken tedavi türlerinden birisidir. Ortodonti tedavisi sırasında daha önce yaptığınız her şeyi yapabilirsiniz. Sadece ortodonti tedavisi uygulanırken sakız, asitli içecekler ve sert besinler ortodontik apareylere zarar verebileceği için, yiyecekler konusunda kısıtlamalar söz konusudur. Ayrıca, ortodonti tedavisi uzun bir süreci içerdiğinden randevuların aksatılmaması gerekir.
Ortodontik apareylerin gizlenmesi mümkün müdür?
Tıp alanında her geçen gün yeni gelişmeler yaşanmaktadır.  Ortodonti tedavisinde artık daha az fark edilebilen şeffaf braketler kullanılabileceği gibi braketler dişlerin damak ve dil tarafına yerleştirilerek, dışarıdan bakıldığında hiç fark edilmemesi sağlanabilir.
Ortodonti tedavisiniz için Clinic Lacivert’i tercih edebilirsiniz.
Clinic Lacivert ile iletişime geçerek diş hekimimizden ücretsiz randevu alabilir, ortodonti fiyatları hakkında bilgi sahibi olabilirsiniz.
Tüm sorularınız için ekibimize ulaşabilirsiniz. Ekibimiz sorularınızı yanıtlamaktan ve sizleri ağırlamaktan büyük memnuniyet duyacak.
Clinic Lacivert ile sağlıklı dişlere kavuşabilirsiniz.